P I N V A N D A A G

Loading

  • Email: helpdesk@pinvandaag.nl
  • Tel: 085 5601201

Ingenico Desk5000

Bij een Tamper melding op uw pin terminal denkt de automaat dat er mee geknoeid is. Een tamper melding kan worden veroorzaakt door val, vochtschade, kortsluiting of door ouderdom van het batterij. Het is voor ons helaas niet mogelijk om dit direct telefonische te verhelpen en wij dienen ten alle tijden een monteur of vervangende terminal te sturen of de terminal te vervangen.

Ingenico Link2500/Pin Pocket

  1. Kies Menu (F Knop)
  2. Kies Kassa menu
  3. Kies Instellingenmenu
  4. Voer het Manager wachtwoord 2009 in en druk op GROENE KNOP
  5. Kies Verander Verbinding
  6. Druk op GROENE KNOP om de wijzigingen te kunnen maken
  7. Kies TCP/IP
  8. Kies IP-adres
  9. Voer IP adres van de kassa in en druk op de GROENE KNOP
  10. Voer de Port nummer van de kassa in en druk op GROENE KNOP
  11. Terminal herstart automatische en zal verbinding maken met de kassa, als je hierna weer in het menu wil komen zal hij gelijk het manager wachtwoord vragen.

Volg onderstaande stappen om een contact TMS uit te voeren.

  1. Kies Menu (F KNOP)
  2. Kies Tech menu
  3. Kies TMS Sessie

Als er een wijziging klaarstaat zal de terminal zich automatische opnieuw opstarten.

  1. Kies Menu (F Knop)
  2. Kies Tech Menu
  3. Kies Instellingenmenu
  4. Voer het Manager wachtwoord 2009 in en druk op GROENE KNOP
  5. Kies Selecteer Netwerk
  6. Huidig Netwerk (WIFI SSL of GPRS SSL) nu aanpassen?
  7. Druk op GROENE KNOP om te bevestigen
  8. Kies GPRS of WIFI
  9. Bij WIFI kies Open Internet
  10. Kies C-TAP met SSL
  11. Herstart terminal door MIN KNOP en GELE KNOP in te drukken.
  1. Kies Menu (F Knop)
  2. Kies Tech Menu
  3. Kies Instellingenmenu
  4. Voer het Manager wachtwoord 2009 in en druk op GROENE KNOP
  5. Kies WIFI Instellingen
  6. Huidig Netwerk (Huidige SSID) nu aanpassen?
  7. Druk op GROENE KNOP om te bevestigen
  8. Kies Scan Netwerken
  9. Kies de WIFI van de organisatie
  10. voer het WIFI wachtwoord in van de organisatie en druk op GROENE KNOP
  11. Druk op RODE KNOP om terug te gaan naar de hoofdscherm
  1. Herstart terminal door MIN KNOP en GELE KNOP in te drukken.

Bij een Tamper melding op uw pin terminal denkt de automaat dat er mee geknoeid is. Een tamper melding kan worden veroorzaakt door val, vochtschade, kortsluiting of door ouderdom van het batterij. Het is voor ons helaas niet mogelijk om dit direct telefonische te verhelpen en wij dienen ten alle tijden een monteur of vervangende terminal te sturen of de terminal te vervangen.

  1. Kies Menu (F Knop)
  2. Kies Control panel
  3. Voer het control panel wachtwoord ***** in en druk op GROENE KNOP
  4. Kies Terminal settings
  5. Kies Eco Mode
  6. Kies Blackligt
  7. Verander Low Blackligt na 40 seconden en druk op GROENE KNOP
  8. Druk op de GELE KNOP
  9. Kies Standby time-out
  10. Verander standby naar 99999s en druk op GROENE KNOP
  11. Ga terug naar het hoofdscherm door 2x op STOP KNOP te drukken

Volg onderstaande stappen voor het aanpassen van de Netwerk op Ingenico Apparaten.

  1. Kies Control Panel
  2. 24377 Is de wachtwoord
  3. Terminal Settings
  4. Communication Means
  5. Mobile Network
  6. Select network type

Volg onderstaande stappen voor het verwijderen van bestaande Wi-Fi netwerken.

  1. Kies F-knop
  2. Kies Control Panel
  3. 24377
  4. Kies Terminal Settings
  5. Kies Communication Means
  6. Kies Wi-Fi
  7. Kies Advanced
  8. Kies My networks
  9. Delete all > OK

Volg onderstaande stappen voor het verwijderen van bestaande Wi-Fi netwerken.

  1. Kies Control Panel
  2. 24377
  3. Kies Terminal Settings
  4. Kies Communication Means
  5. Kies Mobile Networks
  6. Kies Manual
  7. Kies Network
  8. OK

Ingenico Move5000

  1. Kies Menu (Grijze Knop)
  2. Kies Tech Menu
  3. Kies Instellingenmenu
  4. Voer het Manager wachtwoord 2009 in en druk op GROENE KNOP
  5. Kies WIFI Instellingen
  6. Huidig Netwerk (Huidige SSID) nu aanpassen?
  7. Druk op GROENE KNOP om te bevestigen
  8. Kies Scan Netwerken
  9. Kies de WIFI van de organisatie
  10. voer het WIFI wachtwoord in van de organisatie en druk op GROENE KNOP
  11. Druk op RODE KNOP om terug te gaan naar de hoofdscherm
  1. Kies Menu (Grijze Knop)
  2. Kies Tech Menu
  3. Kies Instellingenmenu
  4. Voer het Manager wachtwoord 2009 in en druk op GROENE KNOP
  5. Kies Selecteer Netwerk
  6. Huidig Netwerk (WIFI SSL of GPRS SSL) nu aanpassen?
  7. Druk op GROENE KNOP om te bevestigen
  8. Kies GPRS of WIFI
  9. Bij WIFI kies Open Internet
  10. Kies C-TAP met SSL
  11. Herstart terminal door PUNT (links van de OK knop) en GELE KNOP in te drukken.
  1. Kies Menu (Grijze Knop)
  2. Kies Kassa menu
  3. Kies Instellingenmenu
  4. Voer het Manager wachtwoord 2009 in en druk op GROENE KNOP
  5. Kies Verander Verbinding
  6. Druk op GROENE KNOP om de wijzigingen te kunnen maken
  7. Kies TCP/IP
  8. Kies IP-adres
  9. Voer IP adres van de kassa in en druk op de GROENE KNOP
  10. Voer de Port nummer van de kassa in en druk op GROENE KNOP
  11. Terminal herstart automatische en zal verbinding maken met de kassa, als je hierna weer in het menu wil komen zal hij gelijk het manager wachtwoord vragen.

Volg onderstaande stappen om een contact TMS uit te voeren.

  1. Kies Menu (Grijze Knop)
  2. Kies Tech menu
  3. Kies TMS Sessie

Als er een wijziging klaarstaat zal de terminal zich automatische opnieuw opstarten.

  1. Herstart terminal door PUNT (links van de OK knop) en GELE KNOP in te drukken.

Bij een Tamper melding op uw pin terminal denkt de automaat dat er mee geknoeid is. Een tamper melding kan worden veroorzaakt door val, vochtschade, kortsluiting of door ouderdom van het batterij. Het is voor ons helaas niet mogelijk om dit direct telefonische te verhelpen en wij dienen ten alle tijden een monteur of vervangende terminal te sturen of de terminal te vervangen.

Volg onderstaande stappen voor het aanpassen van de Netwerk op Ingenico Apparaten.

  1. Kies Control Panel
  2. 24377 Is de wachtwoord
  3. Terminal Settings
  4. Communication Means
  5. Mobile Network
  6. Select network type

Volg onderstaande stappen voor het verwijderen van bestaande Wi-Fi netwerken.

  1. Kies F-knop
  2. Kies Control Panel
  3. 24377
  4. Kies Terminal Settings
  5. Kies Communication Means
  6. Kies Wi-Fi
  7. Kies Advanced
  8. Kies My networks
  9. Delete all > OK

Volg onderstaande stappen voor het verwijderen van bestaande Wi-Fi netwerken.

  1. Kies Control Panel
  2. 24377
  3. Kies Terminal Settings
  4. Kies Communication Means
  5. Kies Mobile Networks
  6. Kies Manual
  7. Kies Network
  8. OK

Transactieverwerking

Pin Vandaag werkt samen met CCV en EMS voor de transactieverwerking.

Wat regelen wij voor u:

  • Het papierwerk bij uw bank, zodat het geld ook daadwerkelijk op uw bankrekening wordt bijgeschreven
  • De certificaten en documenten die nodig zijn voor de transacties
  • Variabele boekingsperiodes, in lijn met uw openingstijden (optioneel)
  • De uitkering van uw ontvangen betalingen op de volgende werkdag

Heeft u al een transactieverwerkingscontract en als u deze wilt uitbreiden. Dan kunt u het onderstaande formulier invullen en aan ons retourneren via mail.

Graag kopie legitimatiebewijs toevoegen.

Aanmelden Extra Betaalautomaat

Indien u een wijziging wilt doorgeven voor uw bedrijfsnaam, bedrijfsactiviteit, wijziging boekingsperiode kunt u dat doen via onderstaande wijziging formulier.

Wijzigingsformulier Payment Facilitator Contract

U kunt de transactie abonnement opzeggen door de stappen te doorlopen via de volgende link.

Opzegformulier PF Contract

Let op zonder kopie legitimatiebewijs kunnen wij uw aanvraag helaas niet in behandeling nemen.

Snelle afhandeling

U overweegt een betaalautomaat aan te schaffen of heeft dit onlangs gedaan. Wij verzorgen graag de afhandeling van de transacties voor u. Kiest u voor transactieverwerking bij ons, dan zorgen wij ervoor dat uw betalingen veilig en snel zijn bijgeschreven. Bovendien heeft u maar één aanspreekpunt. Dat levert u weer tijdwinst op.

Sinds 2011 zijn wij een officiële betaalinstelling onder toezicht van De Nederlandsche Bank. Jaarlijks verwerken wij honderden miljoenen elektronische transacties voor onder andere banken, oliemaatschappijen, creditcardorganisaties en grote en kleine retail organisaties.

Altijd helder en overzichtelijk

Als enige leverancier in Nederland stemmen wij de boekingsperioden van de transactieverwerking af op uw openingstijden. Zo komen de ontvangen pinbedragen op uw bankrekening altijd overeen met uw dagomzet. Bovendien begrijpen wij dat u altijd een actueel inzicht in uw pintransacties wenst. Daarom ontvangt u van ons dag-, week- of maandrapportages per e-mail. Wel zo makkelijk.

Retourpinnen

Met retourpinnen stort u het aankoopbedrag, van bijvoorbeeld een borg of retour gebracht artikel, terug op de rekening van uw klant. Pinnen, maar dan andersom. Dat is wel zo prettig voor uw klant en voor uzelf.

Alle kaarten

Wij verzorgen niet alleen de transactieverwerking voor uw debet betalingen. Wij kunnen dit ook voor creditcards, cadeaukaarten en spaarkaarten. Wij lichten graag deze mogelijkheden aan u toe.

U heeft vrije keuze om te kiezen met welke transactieverwerker u wilt samenwerken. Bel ons op om u vrijblijvend te adviseren naar de goedkoopste en beste oplossing.

Verschoven boekingsperiode € 2,95
Dagelijkse e-mail rapportage € 9,95
Wekelijkse e-mail rapportage € 4,95
Maandelijkse e-mail rapportage € 1,95
Creditcards worden steeds populairder in Nederland. Met de acceptatie van MasterCard en Visa op je pinapparaat verhoog je niet alleen je omzet, maar geef je je klanten ook meer betaalgemak. U ontvangt standaard de creditcard formulier bij uw aanvraag deze hoeft u niet retour te sturen indien u geen creditcards wilt accepteren.
  • Geen transactie? Geen kosten
  • 1,59% per transactie
* Transactiebundels: bespaar per transactie

Als u kiest voor een transactiebundel bespaart u flink ten opzichte van het standaard transactietarief van € 0,056 per transactie. Sluit u een bundel af, dan kost een transactie slechts € 0,05 voor Meastro en VPay.

Bestelt u meerdere pinautomaten? Dan heeft u hier maar één transactiebundel voor nodig. Ze worden dan gekoppeld aan dezelfde bundel.

Transactiebundels bij uw pinautomaat

Bundel 100 € 5,00 100 transacties p/mnd
Bundel 250 € 12,50 250 transacties p/mnd
Bundel 500 € 25,00 500 transacties p/mnd
Bundel 1000 € 50,00 1000 transacties p/mnd
Zonder bundel
Buiten bundel
€ 0,055 U betaalt per transactie

Maandelijks € 2,95

Verifone V400m

Volg onderstaande stappen voor voor een contact TMS.

  1. Kies Menu (linkse paarse knop)
  2. Kies Manager menu
  3. Voer het Manager wachtwoord 99999 in en druk op OK
  4. Kies Functies
  5. Kies Terminal
  6. Kies Contact TMS

Bij een Tamper melding op uw pin terminal denkt de automaat dat er mee geknoeid is. Een tamper melding kan worden veroorzaakt door val, vochtschade, kortsluiting of door ouderdom van het batterij. Het is voor ons helaas niet mogelijk om dit direct telefonische te verhelpen en wij dienen ten alle tijden een monteur of vervangende terminal te sturen of de terminal te vervangen.

Volg onderstaande stappen voor het uitdraaien van een tussentijds rapport.

  1. Kies Menu
  2. Kies Manager Menu
  3. 99999
  4. Kies Rapporten
  5. Kies Terminal
  6. Kies Financieel
  7. Kies Huidige periode

Verifone Vx520 & Vx820 (Smart)

Volg onderstaande stappen voor voor een contact TMS.

  1. Kies Menu (linkse paarse knop)
  2. Kies Manager menu
  3. Voer het Manager wachtwoord 99999 in en druk op OK
  4. Kies Functies
  5. Kies Terminal
  6. Kies Contact TMS

Bij een Tamper melding op uw pin terminal denkt de automaat dat er mee geknoeid is. Een tamper melding kan worden veroorzaakt door val, vochtschade, kortsluiting of door ouderdom van het batterij. Het is voor ons helaas niet mogelijk om dit direct telefonische te verhelpen en wij dienen ten alle tijden een monteur of vervangende terminal te sturen of de terminal te vervangen.

Volg onderstaande stappen voor het uitdraaien van een tussentijds rapport.

  1. Kies Menu
  2. Kies Manager Menu
  3. 99999
  4. Kies Rapporten
  5. Kies Terminal
  6. Kies Financieel
  7. Kies Huidige periode

Kies Menu
Kies Manager Menu
99999
Kies configureren
Kies Terminal
Kies communicatie
Kies Tcp/Ip
Kies Ip Mode
Kies DHCP met VAST DNS
Druk op OK
Kies Ip adressen
Kies Ip adres DNS 1
Druk eerst op correctie
Toets op 8, 1, 3 keer op zwarte knopje.(Middelste knop onder scherm). Herhaal dit totdat je 8.8.8.8 op je scherm ziet.
Druk op OK
Kies Ip adres DNS 2
Druk eerst op correctie
Toets op 8, 1, 3 keer op zwarte knopje. Toets op 8, 1, 3 keer op zwarte knopje. Toets op 4, 1, 3 keer op zwarte knopje. Toets op 4, 1, 3 keer op zwarte knopje. Nu staat er als het goed is 8.8.4.4
Druk op OK
Druk een aantal keer op stop, totdat je het hoofdscherm ziet.

Verifone Vx520 Budget

Volg onderstaande stappen voor voor een contact TMS.

  1. Kies Menu (linkse paarse knop)
  2. Kies Manager menu
  3. Voer het Manager wachtwoord 99999 in en druk op OK
  4. Kies Functies
  5. Kies Terminal
  6. Kies Contact TMS

Bij een Tamper melding op uw pin terminal denkt de automaat dat er mee geknoeid is. Een tamper melding kan worden veroorzaakt door val, vochtschade, kortsluiting of door ouderdom van het batterij. Het is voor ons helaas niet mogelijk om dit direct telefonische te verhelpen en wij dienen ten alle tijden een monteur of vervangende terminal te sturen of de terminal te vervangen.

Volg onderstaande stappen voor het uitdraaien van een tussentijds rapport.

  1. Kies Menu
  2. Kies Manager Menu
  3. 99999
  4. Kies Rapporten
  5. Kies Terminal
  6. Kies Financieel
  7. Kies Huidige periode

Verifone Vx680 GPRS

Volg onderstaande stappen voor voor een contact TMS.

  1. Kies Menu (linkse paarse knop)
  2. Kies Manager menu
  3. Voer het Manager wachtwoord 99999 in en druk op OK
  4. Kies Functies
  5. Kies Terminal
  6. Kies Contact TMS
  1. Kies Menu (linkse paarse knop)
  2. Kies Service Menu
  3. Voer het ServiceMenu wachtwoord in (deze kunt u opvragen via 0855601201)
  4. Kies Configureren
  5. Kies Terminal
  6. Kies Communicatie
  7. Kies Acces Point
  8. Kies Handmatig ingave 
  9. Wis alles door op de CORR toets te drukken
  10. Druk snel op 8866 (er verschijnt TM op het scherm)
  11. Druk op OK om te bevestigen
  12. Druk 3x op STOP en restart de terminal

Pin Vandaag werkt op het triple raoming netwerk, dit betekend dat onze simkaarten in Nederland kunnen werken met KPN, T-Mobile en Vodafone.
Bij automatische keuze zal de terminal zelf de keuze maken tussen deze partijen. Wilt u liever een vaste provider dan kunt u deze zelf instellen via de onderstaande stappen.

  1. Kies Menu (linkse paarse knop)
  2. Kies Manager Menu
  3. Voer het manager wachtwoord 99999 in
  4. Kies Configureren
  5. Kies Terminal
  6. Kies Communicatie
  7. Kies Mobiel
  8. Kies Internet Provider
  9. Druk 3x op STOP en restart de terminal

Bij een Tamper melding op uw pin terminal denkt de automaat dat er mee geknoeid is. Een tamper melding kan worden veroorzaakt door val, vochtschade, kortsluiting of door ouderdom van het batterij. Het is voor ons helaas niet mogelijk om dit direct telefonische te verhelpen en wij dienen ten alle tijden een monteur of vervangende terminal te sturen of de terminal te vervangen.

Volg onderstaande stappen voor het uitdraaien van een tussentijds rapport.

  1. Kies Menu
  2. Kies Manager Menu
  3. 99999
  4. Kies Rapporten
  5. Kies Terminal
  6. Kies Financieel
  7. Kies Huidige periode

Verifone Vx680 WIFI

Volg onderstaande stappen voor voor een contact TMS.

  1. Kies Menu (linkse paarse knop)
  2. Kies Manager menu
  3. Voer het Manager wachtwoord 99999 in en druk op OK
  4. Kies Functies
  5. Kies Terminal
  6. Kies Contact TMS

Bij een Tamper melding op uw pin terminal denkt de automaat dat er mee geknoeid is. Een tamper melding kan worden veroorzaakt door val, vochtschade, kortsluiting of door ouderdom van het batterij. Het is voor ons helaas niet mogelijk om dit direct telefonische te verhelpen en wij dienen ten alle tijden een monteur of vervangende terminal te sturen of de terminal te vervangen.

Volg onderstaande stappen voor het uitdraaien van een tussentijds rapport.

  1. Kies Menu
  2. Kies Manager Menu
  3. 99999
  4. Kies Rapporten
  5. Kies Terminal
  6. Kies Financieel
  7. Kies Huidige periode

Worldline Yomani

Volg onderstaande stappen voor het instellen van VIC 1.06

  1. Kies Menu
  2. Kies 3 – Terminal Instellen
  3. Kies 0 – Volgende
  4. Kies 9 – Enkel Technieker
  5. Technieker wachtwoord 1235789 in en druk op OK
  6. Kies 0 – VOLGENDE
  7. Kies 1 – CONFIGURATIE
  8. Kies 1 – SERVICES
  9. Kies WIJZIGEN
  10. Kies Synchonisation service en druk op WIJZIGEN (deze moet op AAN staan) druk op OK om te bevestigen
  11. Druk drie maal op STOP
  12. Kies 4 – HARDWARE-INSTELL.
  13. Kies 2 – KASSA PROTOCOL
  14. Kies wijzigen
  15. Kies 5 – VIC 1.06 NL 
  16. VIC 1.06 NL TICKET ECR druk op OK
  17. KASSATICKETBREEDTE 38 druk op OK
  18. TIME OUT 30 seconden druk op OK
  19. Kies 9 – FYS. CONF. KASSA (RS232) bevestig met OK
  20. Druk 1 x op STOP
  21. Kies 5 – ONDERHOUD
  22. Kies 5 – CTMP AANVRAAG

Na ontvangst van de nieuwe automaat sluit u deze aan conform de meegeleverde handleiding. Voer na het aansluiten nogmaals onderstaande instructie(s) uit om ook deze automaat te (her)activeren.

  1. Druk linksonder op het toetsenbord op de [Menu] toets.
  2. Kies 4. – OTHER cards.
  3. Kies 7 – Parametrisatie.
  4. Selecteer de eerste keuze door gebruik te maken van de overeenkomende cijfertoets [1] en druk OK.
  5. De automaat gaat nu verbinding maken met de betreffende transactieverwerker. Bij een juiste verbinding ziet u de melding AANVAARD.
  6. Herhaal stap 4 voor alle overige keuzes.
  7. Ga uit het menu door medere malen op STOP te drukken.

Volg onderstaande stappen voor het aanpassen van de (Aantal) bon uitdraai van de ATOS Worldline pinapparaten.

  1. Kies Menu
  2. Kies 3 – Other Cards
  3. Kies 4 – PARAMTERS
  4. Kies 4 – KAART PARAMETERS
  5. Kies ADMINISTRATOR PASSWORD + <OK>
  6. Kies De betreffende kaartsoort (Voor Debetbetalingen is dit standaard Maestro & V-PAY). U kunt per keer 1 kaartsoort kiezen. Herhaal stap F, G en H totdat u alle kaartstoorten heeft aangepast, U kunt terug in het menu door op <STOP> te drukken.
  7. Kies 5 – Ticket
  8. Maak uw keuze uit EEN, TWEE of GEEN. (Transactieverwerking via Equens, dan ontvangt u nog steeds EEN Bon na een transactie).
  9. Druk meerdere malen op <STOP> om terug te keren naar het hoofdscherm.

Worldline Yoximo

Na ontvangst van de nieuwe automaat sluit u deze aan conform de meegeleverde handleiding. Voer na het aansluiten nogmaals onderstaande instructie(s) uit om ook deze automaat te (her)activeren.

  1. Druk linksonder op het toetsenbord op de [Menu] toets.
  2. Kies 4. – OTHER cards.
  3. Kies 7 – Parametrisatie.
  4. Selecteer de eerste keuze door gebruik te maken van de overeenkomende cijfertoets [1] en druk OK.
  5. De automaat gaat nu verbinding maken met de betreffende transactieverwerker. Bij een juiste verbinding ziet u de melding AANVAARD.
  6. Herhaal stap 4 voor alle overige keuzes.
  7. Ga uit het menu door medere malen op STOP te drukken.

Volg onderstaande stappen voor het aanpassen van de (Aantal) bon uitdraai van de ATOS Worldline pinapparaten.

  1. Kies Menu
  2. Kies 3 – Other Cards
  3. Kies 4 – PARAMTERS
  4. Kies 4 – KAART PARAMETERS
  5. Kies ADMINISTRATOR PASSWORD + <OK>
  6. Kies De betreffende kaartsoort (Voor Debetbetalingen is dit standaard Maestro & V-PAY). U kunt per keer 1 kaartsoort kiezen. Herhaal stap F, G en H totdat u alle kaartstoorten heeft aangepast, U kunt terug in het menu door op <STOP> te drukken.
  7. Kies 5 – Ticket
  8. Maak uw keuze uit EEN, TWEE of GEEN. (Transactieverwerking via Equens, dan ontvangt u nog steeds EEN Bon na een transactie).
  9. Druk meerdere malen op <STOP> om terug te keren naar het hoofdscherm.

x Ingenico Medewerker Support

  1. Herstart Terminal (Enkel bij opstartscherm kunt u de terminal activeren)
  2. Installeer terminal altijd via WIFI
  3. Kies WIFI Instellingen
  4. Geen SSID aanpassen WIFI ? kies OK
  5. Kies Scan Netwerk
  6. Kies WIFI Netwerk bij de organisatie
  7. Voer het WIFI wachtwoord van de organisatie in (7044870448)
  8. Kies Activeer Terminal
  9. Voer activatiecode (TMS ID in) en bevestig met OK
  10. Voer activatiecode nogmaals in en bevestig met OK
  11. Invoeren TMS parameters kies OK
  12. Voer 52.31.180.171
  13. Poort 8443 is al ingevoerd kies OK
  14. Protocol HTTPS is al geselecteerd en kies OK
  15. TMS URL is aangepast, terminal wordt geactiveerd.
  16. Uitvoeren software Update ? kies OK

Terminal resetten (Clean Sweep)

  1. Kies Menu (Grijze knop met zwarte rondje)
  2. Kies Tech Menu
  3. Kies Service Menu
  4. Voer het Service wachtwoord **** in en druk op OK
  5. Kies Clean Sweep
  6. Wissen Terminal ? druk op OK
  7. Ook WIFI instellingen wissen? druk op de Gele Knop (CLR)
  8. Terminal zal herstarten
  1. Kies Menu (F Knop)
  2. Kies Control panel
  3. Voer het control panel wachtwoord ***** in en druk op GROENE KNOP
  4. Kies Terminal settings
  5. Kies Eco Mode
  6. Kies Blackligt
  7. Verander Low Blackligt na 40 seconden en druk op GROENE KNOP
  8. Druk op de GELE KNOP
  9. Kies Standby time-out
  10. Verander standby naar 99999s en druk op GROENE KNOP
  11. Ga terug naar het hoofdscherm door 2x op STOP KNOP te drukken

x Verifone Medewerker Support

Volg onderstaande stappen voor voor een contact TMS.

  1. Kies Menu (linkse paarse knop)
  2. Kies Manager menu
  3. Voer het Manager wachtwoord 99999 in en druk op OK
  4. Kies Functies
  5. Kies Terminal
  6. Kies Contact TMS
  1. Kies Menu (linkse paarse knop)
  2. Kies Service Menu
  3. Voer het ServiceMenu wachtwoord in (deze kunt u opvragen via 0855601201)
  4. Kies Configureren
  5. Kies Terminal
  6. Kies Communicatie
  7. Kies Acces Point
  8. Kies Handmatig ingave 
  9. Wis alles door op de CORR toets te drukken
  10. Druk snel op 8866 (er verschijnt TM op het scherm)
  11. Druk op OK om te bevestigen
  12. Druk 3x op STOP en restart de terminal
  1. Kies Menu (linkse paarse knop)
  2. Kies Service menu
  3. Voer het Service wachtwoord **** in en druk op OK
  4. Kies Functies
  5. Kies Terminal
  6. Kies Noodoproep
  1. Kies Menu (linkse paarse knop)
  2. Kies Service Menu menu
  3. Voer het Service wachtwoord **** in en druk op OK
  4. Kies Functies
  5. Kies Terminal
  6. Kies HW Installatie
  7. Kies Terminal Installatie
  8. Voer TMS nummer in en druk op OK
  9. Voer nogmaals het TMS nummer is en druk op OK
  10. Voer of controleer het IP adres: 193.173.53.101 en druk daarna op OK
  11. Controleer de poort 15000 en druk op OK
  12. Controleer de naam op de bon en druk nogmaals op OK
  1. Kies Menu (linkse paarse knop)
  2. Kies Service Menu menu
  3. Voer het Service wachtwoord **** in en druk op OK
  4. Kies Functies
  5. Kies Terminal
  6. Kies HW Installatie
  7. Kies PinPad Installatie
  8. Voer of controleer het IP adres: 193.173.53.101 en druk daarna op OK
  9. Controleer de poort 15000 en druk op OK
  10. Controleer de naam op de bon en druk nogmaals op OK

Het kan wel eens voorkomen dat er nog een transactie vast zit op de terminal.
U kunt deze openstaande transactie verwijderen door de volgende handelingen uit te voeren.

  1. Kies Menu (linkse paarse knop)
  2. Kies Service Menu menu
  3. Voer het Service wachtwoord **** in en druk op OK
  4. Kies Functies
  5. Kies CTAP
  6. Kies Verwijder Log
  7. Voer het Service wachtwoord **** in en druk op OK
  8. Terminal geeft aan TRX log verwijderd druk op OK
  9. Druk 3x op STOP
  10. Voer een test transactie uit van 0,01 euro cent

Kies Menu
Kies Manager Menu
99999
Kies configureren
Kies Terminal
Kies communicatie
Kies Tcp/Ip
Kies Ip Mode
Kies DHCP met VAST DNS
Druk op OK
Kies Ip adressen
Kies Ip adres DNS 1
Druk eerst op correctie
Toets op 8, 1, 3 keer op zwarte knopje.(Middelste knop onder scherm). Herhaal dit totdat je 8.8.8.8 op je scherm ziet.
Druk op OK
Kies Ip adres DNS 2
Druk eerst op correctie
Toets op 8, 1, 3 keer op zwarte knopje. Toets op 8, 1, 3 keer op zwarte knopje. Toets op 4, 1, 3 keer op zwarte knopje. Toets op 4, 1, 3 keer op zwarte knopje. Nu staat er als het goed is 8.8.4.4
Druk op OK
Druk een aantal keer op stop, totdat je het hoofdscherm ziet.

Kies Menu
Kies Manager Menu
99999
Kies configureren
Kies Terminal
Kies communicatie
Kies Tcp/Ip
Kies Ip Mode
Kies DHCP
Druk op stop totdat je weer op het hoofdscherm bent.